Tuesday, May 17, 2016

Perodua Axia Review : Axia...Bukan Sekadar Kereta ...

Tinta Malam: Perodua Axia Review : Axia...Bukan Sekadar Kereta ...: ** Review ini adalah berdasarkan varian Perodua Axia G (Auto) sahaja.. bukan mewakili semua varian... Tanggal 21 November 2015 menjadi suatu tarikh yang agak bersejarah bagiku apabila menerima kunci Perodua Axia milikku sendiri.. Lebih manis, kepulanganku ke Semenanjung pada kali ini disambut oleh Axia baru di parking KLIA 2. Sebenarnya, sudah lama aku berangan memiliki kereta kecil (hatchback) seperti ini.. Alhamdulillah, akhirnyaaa.... Walaupun cuma Axia G Auto, iaitu Axia auto yang paling murah dan paling rendah specnya (basic spec), namun kepuasan dapat memilikinya jelas terasa. Bawa kereta sendiri ni puas kalau nak dibandingkan dengan kereta orang, kereta pinjam atau kereta sewa...

Setelah beberapa minggu bersama Axia, seperti biasa, aku menulis review ringkas Axia ini untuk tatapan pembaca Tinta Malam... jommm layannn..!

SPESIFIKASI RINGKAS (PERODUA AXIA G AUTO)

  • Enjin DOCH 12V, Electronic Fuel Injection (EFI)
  • Max power : 49 kW
  • Max Torque : 90 NmTiming Chain Engine
  • Electronic Power Steering (EPS)
  • 4-Speed Auto
  • Sensor Bampar Belakang
  • Isofix system
  • Tayar 175/65  Rim 14 Alloy
  • Dual SRS Airbag
  • Engine Immobiliser
  • Power window untuk semua tingkap
  • Kunci bercantum remote
  • Flip side mirror
KEISTIMEWAAN

Di sini, ingin aku ceritakan beberapa keistimewaan Perodua Axia yang mungkin ramai tidak tahu...
Untuk ketahui lebih lanjut, sila klik tajuk di atas (warna kuning


Tempah Kereta Perodua Axia baru anda hari ini
Saya yakin anda berpuas hati dengan kereta kami ini. Saya harap
penerangan saya mampu membuatkan anda ingin menempah kereta axia, myvi atau alza dengan
saya. Untuk menempah kereta ini, saya perlukan dokumen berikut
Salinan IC
Lesen
3 bulan slip gaji terkini
3 bulan penyata bank terkini

OK. Jika anda ada sebarang pertanyaan. Boleh Hubungi saya di talian
0133563580 [Ahnor]. Insyallah saya akan menjawab segala pertanyaan anda.

TEMPAH PERODUA AXIA SEKARANG.

0 comments:

Post a Comment